مزایای کامپوزیت چوب-پلاستیک

مزایای کامپوزیت چوب-پلاستیک

کامپوزیت چوب-پلاستیک امروزه  بسیاری از مالکان را برای فعالیت های ساخت و ساز و ساختمانی به سمت استفاده از این متریال ترغیب می کند. چرا که ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی را می توان برای این نوع کامپوزیت در نظر گرفت. در ادامه به بررسی مزایای این متریال خواهیم پرداخت.

 

 کامپوزیت چوب-پلاستیک چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مزایای این کامپوزیت بپردازیم، بهتر است بدانید که این کامپوزیت از ترکیب ترموپلاست و الیاف چوب طبیعی تولید می شود که از لحاظ تراکم نیز در مقایسه با چوب و پلاستیک تراکم بالاتری را به خود اختصاص می دهد و همین تراکم پذیری بالا صد درصد به دوام، مقاومت و سختی هر چه بیشتر کامپوزیت اشاره می کند.

کامپوزیت چوب-پلاستیک از چی تشکیل می شود؟

بخاطر داشته باشه که کامپوزیت مورد نظر از بازیافت الیاف چوبی پلاستیک تشکیل می‌شود که نسبت به الوارهای طبیعی می‌تواند یک متریال نوین و البته جدید باشد. این نوع کامپوزیت را در دسته بندی مصالح جدید قرار می دهند که در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت بازیافت آن توانسته یک ویژگی منحصر به فرد به شمار آید.

یکی از خدمات نماگسترشامل استفاده از پلی وود و چوب  در ساخت درب و پنجره می باشد.

 

 کامپوزیت چوب-پلاستیک چیست؟

 

بررسی مزیت های کامپوزیت چوب-پلاستیک

از جمله مزایای که می‌توان برای کامپوزیت چوب-پلاستیک در نظر گرفت دوام و مقاومت بالا در مقابل نم و رطوبت است.

همین دلیل باعث می شود تا بتوان به راحتی به شستشوی این نوع کمپوزیت پرداخت.

به خاطر داشته باشید که قیمت مناسب این متریال نیز  توجه برانگیز است.  چرا که امروزه قیمت یکی از چالش های اساسی و مهم در هنگام خرید به شمار می آید.

توجه داشته باشید که از لحاظ نصب و اجرا نیز این متریال می تواند به بهترین شکل ممکن یک پروسه آسان و راحت را به نمایش بگذارد.

به خاطر مقاومت بالا می توانید طول عمر خوبی را از کامپوزیت چوب-پلاستیک انتظار داشته باشید، البته نحوه نگهداری از این متریال نیز بسیار آسانمی باشد  و به همین دلیل، امروزه در دسته بندی متریال های پرفروش و بسیار محبوب قرار دارد.

در این میان، خواص ضدباکتریایی را نباید نادیده گرفت که از رشد باکتری، حشره و قارچ جلوگیری می کند. جنس چوب این کامپوزیت دچار خراش و خرد شدگی نمی شود و همچنین قابل بازیافت خواهد بود.

به هیچ عنوان از ترکیبات سمی در تولید کامپوزیت چوب-پلاستیک یافت نمی شود؛ چرا که با محیط زیست کاملاً سازگار است. همچنین با تغییرات آب و هوایی نیز می تواند خود را تطبیق دهد. با توجه به آنچه در مورد مزایای کامپوزیت چوب-پلاستیک گفتیم، خرید این متریال می تواند مقرون به صرفه باشد.

 

کاربرد این کامپوزیت چوب و پلاستیک

حال که به مزایای کامپوزیت چوب-پلاستیک اشاره کرده‌ایم، بهتر است بدانید که برای انواع سیستم نمای ساختمان می توان از کامپوزیت های چوب – پلاستیک استفاده کرد. همچنین برای فنس بندی، پارتیشن بندی، ساخت میز – صندلی – نیمکت و حصار نیز کامپوزیتهای چوب – پلاستیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.حتی از این کامپوزیت برای ساخت پنجره لولایی هم استفاده می شود.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود؛ چرا که امروزه برای ساخت کفپوش های ساختمانی، سقف روف گاردن، چارچوب درب، پنجره، نرده چوبی و محوطه سازی چوبی نیز از این نوع متریال استفاده می شود.

پلی اتیلن با چگالی بالا و چگالی پایین و با پلی وینیل کلرید مخلوط می‌شود تا به تشکیل یک خمیر یکنواخت کمک کند. همچنین پلاستیک ها، تثبیت کننده ها، همچنین عوامل کف زا و رنگ در این ترکیب مورد استفاده قرار گرفته می شوند. تا شما مزایای گفته شده را بتوانید برای این کامپوزیت در نظر گرفته و مورد استفاده قرار دهید.

 

کاربرد این کامپوزیت چوب و پلاستیک

 

خرید متریال چوب-پلاستیک

طبیعتاً زمانی که مزایای کامپوزیت چوب-پلاستیک را مورد بررسی قرار می دهید.

نسبت به خرید آنلاین و اینترنتی این متریال بسیار مشتاق می شوید. می توان گفت، با پیشرفت تکنولوژی خرید آنلاین با توجه به مزایایی که دارد را نمیتوان به هیچ عنوان نادیده گرفت.

به همین دلیل شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در مجموعه نما گستردر ارتباط باشید.

 

سخن پایانی

هرآنچه برای آشنایی شما با مزایای کامپوزیت چوب-پلاستیک لازم و ضروری بود را در این مقاله بیان کرده ایم. امروزه متریال های اینچنینی در ساخت و ساز نیز به چشم می آیند. به همین دلیل تا به امروز فروش خوبی را کامپوزیت چوب-پلاستیک از آن خود کرده اند.

متأسفانه برخی به خرید آنلاین این متریال توجهی نشان نمی دهند و با قیمت های گزافی در بازار سنتی رو به رو می شوند. شرکت روش نما گستر انواع درب و پنجره upvc و درب و پنجره آلومینیومی را همراه با کامپوریت چوب-پلاستیک  تولید می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *