درب و پنچره کشویی

چگونه درب و پنجره کشویی را نصب کنیم؟

امروزه درب و پنجره کشویی جایگزین درب و پنجره های معمولی شده اند. درب و پنجره از اجزای مهم هر خانه ای است که نبود آن غیر قابل تصور است. درب و پنجره ریلی از لحاظ ظاهر و عملکرد بسیار مورد توجه است و طرفداران زیادی در بازار دارد. دلایل استفاده از این محصول را می توان زیبایی، صرفه جویی در انرژی و ماندگاری بالای آن دانست. اگرشما جزو کسانی هستید که می خواهید برای خانه خود درب و پنجره یو پی وی سی تهیه کنید یا می خواهید درب و پنجره خانه خود را تعویض نمایید؛ پیشنهاد می کنیم این مقاله از سری مقالات آموزشی سایت نما گستر را با دقت مطالعه کنید.  در ادامه با شما در مورد مراحل نصب درب و پنجره کشویی صحبت خواهیم کرد.

برای نصب درب و پنجره کشویی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

نصب درب و پنجره ریلی در ساختمان های نوساز بسیار رایج شده است. برای نصب پنجره دو جداره نیاز به تخریب نیست و براحتی می توانید آن را با پنجره قدیمی تعویض کنید. در ادامه به ذکر نکات مهم در مورد نصب درب و پنجره کشویی می پردازیم.

  • دمای مناسب نگهداری پنجره دوجداره

دمای مناسب نگهداری پنجره دو جداره کمتر از 5 درجه و بیشتر از 35 درجه نباید باشد. به نظر شما چرا دمای پنجره دو جداره بین 5 تا 35 درجه است؟ دلیل آن را می توان مواد تشکیل دهنده پنجره دو جداره دانست. مواد تشکیل دهنده پنجره دوجدار upvcپلیمری است. مواد پلیمری در دمای کمتر از 5 درجه انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و بر اثر ضربات چکش و فشارهای مضاعف دچار شکستگی می شود. این پنجره اگر در دمای بالاتر از 35 درجه نگهداری شود انعطاف پذیری آن زیاد می شود. در نتیجه، در برابر فشار و ضربه، به سرعت واکنش نشان داده و از حالت عادی، تغییر شکل می دهد.

  • از نصاب ماهر و کار بلد کمک بگیرید

در هر زمینه ای استفاده از افراد ماهر و باتجربه کار عاقلانه ای است. برای نصب درب و پنجره کشویی از نصاب ماهر و باتجربه استفاده کنید تا به درستی مراحل نصب درب و پنجره ریلی انجام شود.

  • چسب پروفیل را جدا کنید

چسب پروفیل upvc را قبل از نصب شیشه جدا کنید. البته منظور، چسب هایی است که بعداز نصب درب و پنجره کشویی،  دیگر به آن ها دسترسی ندارید. توجه داشته باشید که اگر مدت طولانی بگذرد، چسب سفت می شود و دیگر نمی توانید آن ها را جدا کنید.

درب کشویی

دقت عمل راهکار موفقیت شما در نصب درب و پنجره کشویی

در نصب درب و پنجره کشویی، سرعت عمل و دقت بسیار مهم است. مراحل نصب زمانی به طور صحیح انجام می شود که شما به نکات ریز و دستورالعمل های لازم دقت داشته باشید.

  • سوراخ ها با دقت در چهارچوب ایجاد شوند.

  •  وزن پیچ با وزن پنجره تناسب داشته باشد.

  • رگلاژ پنجره حتما انجام شود.

مراحل نصب درب و پنجره ریلی

اگر می خواهید نصب درب و پنجره کشویی خود را انجام دهید؛ مراحلی که در ادامه بیان می شود را مو به مو انجام دهید:

قبل از نصب، سطوح مورد نظر را پاکسازی کنید: تمیز کردن کلاف های آهنی بسیار مهم است. حتی اگر نیاز به رنگ آمیزی دارد، حتما این کار را انجام بدهید. رنگ آمیزی باعث می شود کلاف آهنی مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی، داشته باشد.

جایگزین کردن پنجره و درب شیشه ای: بعد از اینکه کلاف آهنی را به خوبی تمیز کردید، حالا نوبت به تراز کردن پنجره و درب می رسد. اگر در این مرحله دقت لازم را نداشته باشید؛ درب و پنجره عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

سوراخ کاری: سوراخ کاری می تواند حساس ترین مرحله نصب باشد. شما باید به درستی سوراخ های مورد نظر را روی پروفیل ایجاد کنید تا پنجره و درب از استحکام خوبی برخوردار شود.

رفع ایرادات احتمالی: بعد از اینکه درب و پنجره کشویی را در جای مناسب خودش قرار دادید، قبل از محکم کردن پنجره و درب لازم است که ایرادات و مشکلات احتمالی را رفع کنید.

درزبندی درب و پنجره کشویی: حالا نوبت به تزریق فوم و سیلیکون بین کلاف آهنی و فریم پنجره می رسد. این کار سبب می شود، فاصله های احتمالی پر شوند.

نصب شیشه: در این مرحله، باید شیشه را نصب کنید. بر اساس نیاز کاربری خود، شیشه دو جداره و یا شیشه سه جداره را نصب نمایید.

رگلاژ کردن درب و پنجره کشویی: آخرین مرحله در فرایند نصب درب و پنجره کشویی، رگلاژ سازه است. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، تمام زحمات شما بی نتیجه خواهد بود. حتما دقت کنید که رگلاژ کردن توسط پیچ های مخصوص انجام شود.

مطالب مرتبط

پنجره بازشو لولایی

پنجره معلقی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *