تولید درب و پنجره  upvc

معرفی ماده‌ای مورد استفاده در تولید درب و پنجره  upvc

توجه به متریال ساخت درب و پنجره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با ما همراه باشید تا به معرفی ماده‌ای مورد استفاده در تولید درب و پنجره  upvc بپردازیم.

یو پی وی سی پلاستیک بود که در واقع مخفف کلمه پلی وینیل کلرید است این ماده به دلیل انعطاف پذیری  و سخت بودن آن در ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد میتوان در زمان خرید و خصوصیات و ویژگی ها و معایب upvc پرداخته و در مقایسه با سایر متریال ها ساخت درب و پنجره بهترین متریال را برای خرید انتخاب کرد.

تفاوت pvc و upvc

طیف بزرگی از لوله های آب آشامیدنی از جنس pvc تشکیل می شود از این ماده می توان برای عایق بندی کابل های برق نیز استفاده نمایید. با ابداع upvc این ماده جایگزین چوب در پروژه های ساخت و ساز شده و از این ماده برای ساخت قالب های پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده تنوع رنگی بالایی داشته و شکل پذیری بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد. در نتیجه در مقابل شرایط دمایی آب و هوا و گرما مقاومت بالایی خواهد داشت. در ادامه بیشتر در مورد معرفی ماده ‌ای مورد استفاده در تولید درب و پنجره  upvc صحبت می کنیم.

ویژگی های درب و پنجره  upvc

پنجره upvc دوام و استحکام بالایی نسبت به متریال های دیگر داشته و می توانید این پروفیل را در مناطقی که آب و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد دارد، استفاده نمایید. همچنین پروفیل رطوبت را عبور نداده طراحی استاندارد تری نسبت به متریال های دیگر دارد. در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه ماده اصلی پروفیل های upvc محصولات پلیمری و پلاستیک است، بسیار ارزان تر از آلومینیوم خواهد بود.

افزودنی های مجاز در در تولید درب و پنجره  upvc

برای اینکه پروفیل یو پی وی سی مقاومت بالایی داشته باشد، از تثبیت کننده ها جهت افزایش پایداری استفاده می کنند. از اصلاح کننده ها جهت مقاومت آن در برابر ضربه و شکنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. از پرکننده ها جهت مقاومت مکانیکی و پلیمری یو پی وی سی استفاده می شود. از رنگدانه های سفید برای تبدیل دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود که به رنگ سفید تبدیل شود. همچنین در آخر نیز روان کننده افزوده شده که باعث شکل پذیری بهتر مواد می شود.

تمامی این موارد در کارخانجات تولید پروفیل های درب و پنجره طراحی و تولید می شود که هر کارخانه محصولات منحصر به فردی که دارد. سعی کنید از مجموعه خریداری کنید که از متریال های با کیفیت در ساخت درب و پنجره استفاده کرده باشد. در ادامه بیشتر در مورد معرفی ماده‌ای مورد استفاده در تولید درب و پنجره  upvc بررسی می کنیم.

تولید درب و پنجره  
تولید درب و پنجره

مراحل ساخت پروفیل های upvc

برای ساخت پروفیل های یو پی وی سی باید چندین مرحله را به صورت مجزا طی کرده تا محصول نهایی با کیفیت تولید شود. مرحله اول میکس مواد اولیه ساخت پروفیل است و تمامی افزودنی های آن اضافه می شود. در مرحله دوم به مدت ۲۴ ساعت به مخازن مشخصی منتقل می شود. مرحله دوم مرحله اکستروژن بوده که پس از سرد شدن محصول وارد دستگاه اکستروژن می شود.

در ادامه با توجه به شکل نهایی پروفیل ها قالب ها مشخص شده و مواد خمیر ایجاد شده توسط چرخ دنده ها به سمت جلو حرکت می کند تا در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به شکل دلخواه تبدیل شود. در آخر نیز قالب ها ممکن است به دلیل دمای بالا تغییر شکل دهند. محصول نهایی باید وارد فرایند خنک سازی شود در نتیجه محصول نهایی خشک شده و علائمی مانند نام تولیدکننده، نام کارخانه، برند و زمان تولید به صورت دقیق بر روی پروفیل ها چاپ و بسته بندی می شود.

تست های نهایی محصول

برای اینکه مقاومت محصول مشخص شود باید وارد کنترل کیفی شده و از لحاظ ظاهری کیفیت مواد مورد بررسی قرار گرفته باشد. در ابتدا میزان استحکام مورد بررسی قرار گرفته در ادامه مقاومت در برابر ضربه تست عدم تغییر رنگ فرمولاسیون و چگالی جرم استاندارد پروفیل مورد بررسی قرار می گیرد. در نظر داشته باشید اگر محصول از لحاظ ابعادی دچار انحراف باشد وارد فرآیند فروش نمی شود. در این بحث به معرفی ماده‌ای مورد استفاده در تولید درب و پنجره  upvc پرداختیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

سایر محصولات  شامل:

درب و پنجره upvc

درب و پنجره upvc هافمن

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *