پنجره دوجداره اتوماتیک

پنجره دوجداره با قابلیت باز شدن به صورت اتوماتیک

آیا با پنجره دوجداره با قابلیت باز شدن به صورت اتوماتیک آشنا هستید؟ این پنجره‌ ها چه ویژگی‌ ها و قابلیت‌ هایی دارند؟ نحوه استفاده و نصب صحیح آن ها چگونه است؟ پنجره دوجداره با قابلیت باز شدن به صورت اتوماتیک سری جدیدی از پنجره‌ ها هستند که دارای دو شیشه می‌ باشند. لا به لای این شیشه‌ ها نیز فضای خالی با گاز مخصوص پر شده است. این پنجره‌ ها دارای ویژگی‌ های خاصی هستند که موجب تمایز آن ها از پنجره‌ های سنتی می‌ شود. در این مقاله این نوع پنجره  را بررسی می‌ کنیم.

پنجره دوجداره اتوماتیک

گفتیم که پنجره دوجداره با قابلیت باز شدن به صورت اتوماتیک سری جدیدی از پنجره‌ ها هستند که دارای دو شیشه می باشند. لا به لای این شیشه‌ ها فضای خالی وجود دارد که با گاز یا هوا پر می‌ شود. پنجره‌ های دوجداره به صورت نوعی سیستم عایق حرارتی محسوب می‌ شوند که جهت کاهش دادن انتقال حرارت و هم چنین صوت از داخل به بیرون ساختمان‌ ها و یا برعکس آن استفاده می‌ شود.

این نوع از پنجره دوجداره اتوماتیک یک فریم اصلی دارند، پروفیل این فریم می‌ تواند از جنس آلومینیوم یا پی‌ وی‌ سی باشد. شیشه نیز بخش اصلی پنجره‌ ها را تشکیل می‌ دهد. این دو شیشه به وسیله یک قطعه به نام مولن از یک دیگر جدا می‌ شوند. قاب پنجره‌ ای که باز می‌ شود معمولاً به وسیله لولا اتصال پیدا کرده است و به وسیله سخت‌ افزار اسپندل، قفل و دستگیره در جای خودش ثابت شده است. ضخامت این پنجره‌ های پروفیلی از جنس آلومینیوم یا پی‌ وی‌ سی موجب شده است که آن ها عایق‌ های بسیار خوبی برای منازل باشند.

پنجره دوجداره با قابلیت اتوماتیک

ویژگی پنجره دوجداره با قابلیت باز شدن به صورت اتوماتیک

  1. عایق صوتی

این پنجره‌ ها به ویژه در برای محیط‌ های پر سر و صدا گزینه خوبی هستند، چون عایق خوب حرارتی نیز محسوب می‌ شوند. مثلاً در مکان‌ هایی مانند مدارس یا خانه‌ هایی که در نزدیکی مدارس هستند، چنین پنجره‌ هایی مشکل سر و صدا را برطرف می‌ کنند.

  1. عایق حرارتی

در واقع یکی از دلایل استفاده از چنین پنجره‌ هایی گرم یا خنک نگه داشتن هوا و عایق‌ بندی حرارتی می‌ باشد. به طوری که در طول زمستان سرمای کم تر و در طول تابستان گرمای کم تری به داخل ساختمان‌ ها نفوذ می‌ کند. پنجره های دوجداره به نوعی عایق حرارتی محسوب می‌ شوند که می‌ تواند از هدر رفت انرژی از داخل منازل پیشگیری کنند. بنابراین هیچ نیازی به استفاده از انرژی زیاد جهت گرم کردن یا سرد کردن منازل نیست و در نهایت در مصرف هزینه‌ های آب، برق و گاز صرفه‌ جویی خواهد شد.

انواع پنجره دوجداره اتوماتیک

انواع پنجره دوجداره به صورت اتوماتیک است که در حال حاضر در بازار موجود هستند متفاوت می‌ باشند و شما مدل لعاب این نوع پنجره‌ ها را با توجه به بودجه، نوع پروژه و طراحی نما می‌ توانید انتخاب کنید و این کاملاً به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد که کدام یک از آن ها را بپسندید. بر این اساس پنجره‌ های زیر در بازار موجود هستند:

  1. پنجره دوجداره اتوماتیک  تک حالته

  2. پنجره‌ های دو حالته

  3. پنجره‌ های ثابت

  4. پنجره‌ های کشویی

  5. پنجره‌ های کلنگی

  6. پنجره‌ های فولکس واگنی

  7. پنجره‌ های روکش لمینت و رنگی

نتیجه‌ گیری

در این مقاله پنجره دوجداره با قابلیت باز شدن به صورت اتوماتیک، مشخصات و ویژگی‌ ها و هم چنین مزایای استفاده از آن را بررسی کردیم. پنجره‌ های دوجداره در حال حاضر جایگزین انواع پنجره‌ های سنتی و ساده شده‌ اند، چون ویژگی‌ های خاصی از جمله امنیت بالا را دارند، در کاهش مصرف انرژی کمک می‌ کنند، عایق خوب حرارتی و صوتی هستند و غیره. جهت آشنایی با این نوع پنجره ها به سایت  روشن نما گستر مراجعه کنید‌. در صورت آشنایی با انواع پنجره‌ های دوجداره با قابلیت باز شدن به صورت اتوماتیک بهتر می‌ توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

سایر محصولات: پنجره لولایی ، پنجره معلقی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *