درب و پنجره اتوماتیک

درب و پنجره اتوماتیک با سیستم حفاظتی

درب و پنجره اتوماتیک با سیستم حفاظتی نوعی درب و پنجره بوده که برای به صورت اتوماتیک قابلیت باز و بسته شدن داشته و برای امنیت بیشتر دارای سیستم حفاظتی خاصی است. با ما همراه باشید تا به این نوع درب و پنجره بپردازیم.

کاربرد های درب و پنجره اتوماتیک

یکی از موارد قابل توجه در زمان خرید درب و پنجره اتوماتیک، توجه به کاربرد آن در محیط های مختلف است. در ادامه به کاربرد های گسترده درب و پنجره اتوماتیک با سیستم حفاظتی می پردازیم.

فضا های عمومی و تجاری

در فضا های عمومی مانند فرودگاه ‌ها، ایستگاه ‌های مترو و اتوبوس، مراکز خرید و محل‌های دیگری که تردد بالای افراد را به همراه دارند، از درب‌ ها و پنجره‌ های اتوماتیک با قابلیت باز و بسته شدن سریع استفاده می ‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده در در فروشگاه ‌ها، سوپر مارکت‌ ها، شرکت ‌ها، بانک ‌ها، ادارات و مراکز تجاری از درب و پنجره‌های اتوماتیک استفاده می ‌شود. این کاربرد ها به دلیل کارآیی، سرعت باز و بسته شدن و افزایش امنیت، در محیط‌های تجاری و اداری بسیار مورد توجه قرار می ‌گیرند.

فضا ‌های صنعتی

در صنایع بزرگ و کارخانه‌ ها از درب ‌ها و پنجره ‌های اتوماتیک برای کنترل ورود و خروج کالا و کارکنان استفاده می ‌شود. این کاربرد ها به دلیل کارایی و امکان کنترل دسترسی، بهبود فرآیند های تولیدی را تسهیل می‌ کند.

محیط ‌های بیمارستانی و آموزشی در بیمارستان ‌ها، کلینیک ‌ها، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، دانشگاه ها، مدارس از درب و پنجره‌های اتوماتیک با قابلیت باز و بسته شدن خودکار برای تسهیل ورود و خروج بیماران و پرسنل و دانشجویان استفاده می ‌شود.

برخی از محیط های مسکونی

در منازل و ساختمان‌های مسکونی نیز از درب ‌ها و پنجره‌ های اتوماتیک با امکانات امنیتی برای راحتی و امنیت بیشتر ساکنین استفاده می ‌شود. در نظر داشته باشید در مراکز تفریحی، سالن ‌های ورزشی و استخر ها نیز از درب ‌ها و پنجره ‌های اتوماتیک با امکان کنترل حرکت برای ایمنی و امنیت بیشتر استفاده می ‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی، انواع درب و پنجره یو پی وی سی دوجداره و طراحی نما مانند نمای اسپایدر با کارشناسان سایت نماگستر در ارتباط باشید.

 

درب و پنجره برقی

لزوم استفاده از درب و پنجره اتوماتیک با سیستم حفاظتی چیست؟

دارای قفل‌های الکترونیکی  و سنسورهای حرکتی

این قفل‌ ها از طریق سیستم ‌های الکترونیکی کنترل می ‌شوند و به وسیله کارت‌ ها، کد ‌های عبوری یا اثر انگشت کاربر مشخص می‌ شوند. این امر باعث کنترل دسترسی به داخل و خارج ساختمان می ‌شود و در نتیجه از ورود غیر مجاز جلوگیری می‌ کند. این سنسورها با تشخیص حرکت در نزدیکی درب یا پنجره، باعث باز شدن اتوماتیک آن ‌ها می‌شوند. در صورت حرکت غیرمجاز، درب یا پنجره قفل می‌شود و از نفوذ غیر مجاز جلوگیری می ‌شود.

طراحی سیستم کنترل ورود و خروج

این سیستم‌ ها به کاربران تعریف شده اجازه دسترسی به درب یا پنجره را می ‌دهند. این اجازه می ‌تواند بر اساس سطح دسترسی مشخص شده توسط مدیر سیستم بوده و به وسیله کارت‌ ها، کد ‌های عبوری یا اثر انگشت انجام شود.

دارای حسگرهای ایمنی

این حسگر ها به منظور جلوگیری از وقوع حوادث در صورت برخورد افراد یا اشیاء با درب یا پنجره مورد استفاده قرار می ‌گیرند. با تشخیص وقوع این حوادث، درب یا پنجره اتوماتیک متوقف می‌ شود تا از آسیب به افراد جلوگیری شود.

مزیت های استفاده از درب و پنجره اتوماتیک

این نوع درب و پنجره علاوه بر موارد ذکر شده باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده و از هدر رفت انرژی تا حد قابل ملاحظه ای جلوگیری می کند. در نتیجه می توانید جهت با نصب این درب ها از مصرف بالای انرژی خصوصا در محیط های عمومی و بزرگ جلوگیری نمایید.

در کنار موارد ذکر شده می توان به انعطاف پذیری درب و پنجره برقی نیز اشاره کنیم. قابلیت جا به جایی انواع تجهیزات بزرگ بر حسب نیاز خود را خواهید داشت.

جمع بندی

در این بحث به بررسی درب و پنجره اتوماتیک با سیستم حفاظتی پرداختیم. سعی داشتیم به ویژگی ها و فاکتور های مهم در خرید انواع درب و پنجره اشاره کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع درب و پنجره آلومینیومی دوجداره، انواع درب و پنجره یو پی وی سی دوجداره، طراحی انواع نما و اطلاع از هزینه های طراحی با کارشناسان سایت نماگستر در ارتباط باشید.

سایر محصولات

پنجره دوجداره UPVC

درب و پنجره آلومنیومی

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *