ویژگی های پنجره دوجداره

ویژگی های پنجره دوجداره

ویژگی های پنجره دوجداره چیست؟ پنجره های دوجداره را در چه مکان هایی می توانیم استفاده کنیم؟ با پنجره های دوجداره و مزایا و معایب آن آشنایی دارید؟ مزیت و ویژگی های پنجره دوجداره موجب شده است تا این پنجره ها در حال حاضر جزء پر مصرف ترین و به روز ترین پنجره ها در بازار باشند که در مکان های مختلفی به ویژه در ساختمان های مسکونی استفاده می شوند. در این جا ویژگی های پنجره دوجداره را بررسی می کنیم.

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره های دوجداره همان طور که از اسمش پیداست از شیشه های کاملاً دوجداره و با فریم های upvc ساخته می شود. یو پی وی سی که در این پنجره ها وجود دارد جایگزین برخی از آلیاژهای فلزی و یا غیرفلزی شده است که پیش تر در ساخت پنجره ها استفاده می شد. از ویژگی های مهم پنجره دوجداره عبارتند از:

  1. وزن سبک و مقاومت بالا یکی از ویژگی های پنجره دوجداره

یکی از مهم ترین ویژگی های پنجره دوجداره ، وزن سبک در کنار مقاومت بالای آن ها می باشد، یعنی این پنجره ها مقاومت خوبی در صورت آتش سوزی و اشتعال، تغییرات مختلف جوی، بارش برف و باران، بادهای شدید و غیره دارند، اما در کنار آن بسیار سبک هستند و به راحتی می توان آن ها را باز و بسته و یا حتی جا به جا کرد. اساس پنجره های دوجداره را بر پایه شیشه های دوجداره می دانند.

در پنجره های دوجداره نوار اسپیسری وجود دارد که دور تا دور شیشه قرار می گیرد. همین نوار دو لایه شیشه ها را از یک دیگر جدا می کند. هوایی که بین دو لایه وجود دارد از گاز آرگون و یا گاز sf۶ اشباع شده است. اسپیسرها معمولاً آلومینیومی هستند و داخل آن ها از نوعی رطوبت گیر به نام سیلیکا ژل استفاده شده است. این مایع رطوبت گیر رطوبت موجود در هوای بین دو شیشه ها را کاملاً جذب می کند و از آن پر شده است.

  1. امنیت بالا

شیشه های دوجداره از شیشه نشکن ساخته شده اند، در برابر فشار و ضربه امنیت خوبی دارند و به راحتی شکست و باز نمی شوند. به همین علت در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت اجرا کردن در ساختمان های مسکونی و مکان هایی مانند بانک ها، رستوران ها و غیره می باشند.

  1. عایق حرارتی خوب یکی از ویژگی های پنجره دوجداره

فضای بین دو شیشه ها را گاز آرگون پر کرده است که نوعی عایق حرارتی می باشد و می تواند از خروج شدن گرما به خارج از ساختمان پیشگیری کند. در تابستان از ورود هوای گرم به داخل ساختمان پیشگیری می کند. به این ترتیب انرژی زیادی هدر نمی رود و هزینه‌ های در ارتباط با مصرف انرژی نیز کاهش می یابد.

  1. مقابله با آلودگی صوتی در پنجره دو جداره

از دیگرویژگی های پنجره دوجداره عایق صوتی می باشد، یعنی سر و صدا به مقدار بسیار کمی از این پنجره ها عبور کرده و در نهایت محیطی کاملاً آرام را برای ساکنین منازل ایجاد می کند.

  1. عدم نیاز به رنگ آمیزی

پنجره های دوجداره هیچ گونه نیازی به رنگ آمیزی و نقاشی ندارند و به راحتی می توان آن ها را تمیز کرد. خاک و گرد و غبار نیز به داخل لایه ها نفوذ نمی کند، حتی در برابر آب نیز نفوذ ناپذیر هستند و در شرایط اقلیمی مختلف هرگز تغییر شکل نخواهند داد. در واقع استفاده از آن ها بسیاری از هزینه ها در خصوص سرمایش و گرمایش ساختمان ها را کاهش می دهد. می‌ توان گفت که نصب کردن پنجره دوجداره نوعی صرفه جویی در اقتصاد خانواده ها محسوب می شود.

 

مزایای پنجره دوجداره

جمع بندی

ویژگی های پنجره دوجداره را در این مقاله بررسی کردیم. پنجره های دوجداره نوع مرغوب و پرطرف دار پنجره هایی هستند که با تکنولوژی روز دنیا تولید و به بازار عرضه شده اند. مزیت های بسیار زیاد پنجره های دوجداره موجب شده است که در پروژه های ساخت و ساز مورد توجه قرار بگیرند و جایگزینی برای انواع پنجره های ساده و قدیمی شوند که از فریم های فلزی و غیرفلزی تولید می شدند. برای آشنایی بهتر با ویژگی های پنجره دوجداره به سایت  روشن نما گستر مراجعه کنید.

مطالب مرتبط: 

درب و پنجره کشویی

درب و پنجره upvc

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *