تفاوت پنجره خم و پنجره لولایی

تفاوت پنجره خم و پنجره لولایی

پنجره خم و پنجره لولایی جز انواع پنجره های کاربردی برای فضا های داخلی است. می توانید در انواع ساختمان های تجاری، مسکونی، ویلایی و غیره استفاده نمایید. با ما همراه باشید تا به تفاوت پنجره خم و پنجره لولایی بپردازیم.

 

مطالب مرتبط: درب و پنجره کشویی ، پنجره معلقی

پنجره لولایی چیست؟

پنجره لولایی یک نوع پنجره کاربردی است که مکانیزم خاصی برای باز شدن و بسته شدن دارد. این پنجره ‌ها از نظر طراحی و کاربری منحصر به فرد هستند و در بسیاری از کشور ها در ساختمان ‌های مختلفی استفاده می ‌شوند.

ویژگی ‌های پنجره لولایی

باز و بسته شدن چند منظوره

پنجره لولایی دارای مکانیزمی است که به شما اجازه می ‌دهد پنجره را به دو شیوه مختلف باز کنید. می ‌توانید پنجره را به دلیل به سمت درون باز کنید و یا به دلیل به سمت بیرون باز کنید. برای نوع طراحی پنجره لولایی می توانید با کارشناسان متخصص در زمینه تولید درب و پنجره گفت و گو نمایید.

سهولت بازگشایی

پنجره های لولایی به آسانی باز و بسته شده و کمتر دچار خرابی و ایرادات متداول انواع پنجره می شوند. با باز کردن پنجره به داخل، می ‌توانید فضا را به طور موثری تهویه کنید، مخصوصاً در مکان ‌هایی که به تهویه مناسب نیاز دارند. اگر قصد خرید پنجره خم، پنجره لولایی، پنجره های دوجداره آلومینویمی و یو پی وی سی را دارید، می توانید با مجموعه روشن نماگستر در ارتباط باشید.

امنیت فضای داخلی

امنیت پنجره به عنوان یکی از ویژگی های آن شناخته می شود.، پنجره لولایی معمولاً دارای مکانیزم ‌های قفل ایمنی است که در حالت بسته از باز شدن ناخواسته جلوگیری می ‌کند. در کنار این عوامل ذکر شده، تمیزکاری و نظافت نیز مورد توجه قرار می گیرد. پنجره لولایی تمیزکاری آسان تری دارد.

کاربرد های پنجره لولایی

عمده کاربرد این پنجره در ساختمان های مسکونی بوده اما می توانید از پنجره لولایی در فضا های اداری جهت تهوه بهتر و نورگیری نیز استفاده نمایید. در فضا های تجاری مانند رستوران ها و هتل ها نیز مورد توجه قرار می گیرد.

ویژگیهای پنجره لولایی

پنجره خم

پنجره خم یک نوع پنجره است که دارای مکانیزم بازویی عمودی است. این پنجره در زمان باز شدن به بیرون و در زمان بسته شدن به داخل حرکت می ‌کند. انواع پنجره خم به دلیل طراحی خاص و مدرن‌ خود، به عنوان یک گزینه جذاب در معماری داخلی و خارجی ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

ویژگی‌ های پنجره خم

طراحی منحصر به فرد و زیبا

پنجره‌ های خم دارای طراحی زیبا و مدرن هستند که به شکل خمیده طراحی می ‌شوند و به طور کلی جلوه ‌ای زیبا و منحصر به ‌فرد به معماری ساختمان می ‌دهند.

مکانیزم بازویی پنجره

این پنجره با یک مکانیزم بازویی عمودی کار می ‌کند که باعث می‌ شود پنجره به آسانی به بیرون باز شود و در زمان بسته شدن به داخل محوطه اتاق منتقل شود. به دلیل این که پنجره به داخل اتاق حرکت می‌ کند، فضایی بیشتر برای قرارگیری مبلمان یا اشیاء دیگر در اتاق فراهم می ‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد جزییات خرید انواع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی، درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی به سایت روشن نماگستر در ارتباط باشید.

عبور نور طبیعی به داخل

طراحی خم پنجره باعث می ‌شود نور طبیعی بهتری وارد فضا شود و اتاق‌ ها روشن ‌تر و پر از نور دیده می شود.

فضای داخلی بیشتر

این نوع پنجره به خصوص در ساختمان ‌های بزرگ تر و مناطقی که نیاز به نور و تهویه ‌هوای مناسب دارند، مناسب است.

کاربردهای پنجره خم

این پنجره ها مدرن طراحی شده و برای محیط های شیک با معماری خاص طراحی می شود. این پنجره مناسب برای اتاق ‌هایی که نیاز به نور طبیعی زیاد دارند. می توانید از این پنجره برای محیط های تجاری نیز استفاده نمایید.

تفاوت پنجره خم و پنجره لولایی

پنجره خم با مکانیزمی عمودی داشته که با استفاده از بازو ها باز و بسته می‌ شود. از لحاظ هزینه پنجره خم هزینه بیشتر داشته و معمولا در پنجره ‌های بزرگ و گران ‌قیمت استفاده می‌ شود. امکان باز و بسته شدن کامل داشته ولی ممکن است پنجره لولایی محدودیتی در باز و بسته شدن داشته باشد. پنجره خم ظاهری زیبا تر داشته و در محیط هایی که معماری مدرنی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *